יום שישי, 31 ביולי 2020

"זירה 7 :צילום עיתונאי"

תמונה מספר 1: 


שם הצלם: נועם מושקוביץ 
נושא הצילום: פינוי עמונה כוחות הביטחון פורצים את דלתות בית הכנסת.



שם הצלם : מנחם כהנא
נושא הצילום : בית משפחת דוובשאה לאחר הפיצןץ


שם הצלם : איליה יפימוביץ
נושא הצילום: רכבו של נהג ישראלי פוגע בנער פלסטיני 


הסיבה שבחרתי בתמונות אלו: 
בחרתי בתמונות אלו מבין כול התמונות שבהם התבוננתי כי לדעתי בתמונות אלו רואים רק צד אחד של הסיפור "האשם" ולא את התמונה המלאה, כלומר: בכול התמונות ניתן לראות מעין תוצר סופי שאנו לא לא יכולים לחוות את דעותינו משום שאנו לא יודעים בבירור מה עומד מאחורי התמונה כלומר מה קרה רגע לפני צילום התמונה .

התייחסות לאחת מן התמונות , וסוגה:
התמונה של הרכב הישראלי אשר פוגע בנער הפלסטיני עונה על הקריטריון של תצלום חדשותי משום ש: הצילום עצמו לא היה מתוכנן מראש , והוא לוכד רגע על ידי הצלם בזירת האירוע.

ניתוח תמונת הרכב הישראלי ונער פלסטיני שנפגע מהרכב:

עפי הקומפוזיציה : מודגש הרגע בו הנהג הישראלי פוגע בנער הפלסטיני , הרכב הוא במוקד התמונה לכן הוא מושך את תשומת ליבו של הצופה בעת התבוננות בתמונה .
זוויות הצילום: בגובה העיניים ויוצרת הזדהות ואמפתיה.
במוקד: הרכב הפוגע משום שזהו נושא הצילום.

ניתוח התצלום על פי בארת: 
 דנוטציה: מה שרואים בתצלום.

מה שניתן לראות לפי הדנוטציה הוא פגיעתו של הרכב הישראלי בנערים הפלסטינים תוך כדי נסיעתו.

קונוטציה: מה חושבים על מה שרואים בצילום.

הקונוטציה שעולה מתןך התצלום היא פגיעה של הרכב הישראלי ללא שום סיבה בנער הפלסטיני .

הדילמה שעמדה בפני הצלם :

בעת הצילום היא : האם לצלם תמונה בלעדית או להושיט יד לעזרה אל הנער שפלסטיני שנפגע מהרכב .
כלומר הצלם היה עד לתאונה בה נפגע אדם והדילמה שלו הייתה האם לצלם או לעזור לנער שנפגע.



שלושת הקריטריונים לפי התמונה שצילמתי: 

התמונה אותה צילמתי עונה על המאפיין של צילום  חדשותי משום ש: התמונה לא הייתה מתכוננת ובזמן הטיול אני צילמתי אותה לרקע הנוף של נתניה.

על פי הדנוטציה : ניתן לראות נער אשר מביט אל האופק ותמונתו מצולמת על רקע חופי נתניה.

הצילום וחלקו במציאות: הצילום הוא שיקוף למציאות כפי שאנו רואים ואין שום התערבות של תיכנון מראש או של העברת מסר כזה או אחר.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה